Hogyan történik egy kávégép szervizelése?

KÉSZÜLÉK RÖGZÍTÉSE A RENDSZERBEN (Rend a lelke mindennek)

A kávéfőző gépet, miután meggyőződtünk róla, hogy nem rögtön elhárítható problémáról van szó, számítógépes rendszerünkben rögzítjük.

Többek között a készülék márkája, típusa, gyártási száma és a saját rendszerünk által, kimondottan a kávéfőző géphez generált egyedi vonalkód kerül rögzítésre, melyet hologramos matricával rögzítünk a készülék több pontján is.

Ennek köszönhetően a kávéfőző gépek többlépcsős azonosítási módszerrel vannak megkülönböztetve, így kiküszöbölhető a kávéfőző gépek

összekeverése. Minderről, valamint a hibajelenségekről, a készülékkel átvett tartozékokról és az ügyfél adatairól egy munkalapot készítünk, melyből egy az Ügyfélhez kerül, egy pedig a kávéfőző géppel marad mindvégig.

Számítógépes programunk továbbá szigorú nyilvántartású polcrendszert is kezel, így a készülékről mindig pontosan tudjuk, hogy hol van, mellette pedig rendszerezve, külön-külön polchellyel ellátva tároljuk a kávéfőzőket mindaddig, míg sorra nem kerülnek.

BEVIZSGÁLÁS, ÁLLAPOTFELMÉRÉS

Miután a kávéfőző gép behozatal szerint sorra kerül, szervizes munkatársaink megkezdik a készülék átvizsgálását, szemrevételezését.

Első sorban a feltüntetett hibajelenségeket vizsgálják át, ezt követően átvizsgálják a készülék többi főbb alkatrészeinek állapotát, stabil működésének bizonyosságát.

Sokszor előfordul, hogy olyan hibák is csak szétszerelés után derülnek ki, melyek amúgy nem is látszódnak, és kirívó hibajelenséget amúgy nem is produkálnak. Miután a szervizes kolléga végzett a bevizsgálással, részletes hiba és javítási listát készítenek, melyet a munkalapon feltüntetve a szervizvezető részére odaadnak.

ÁRAJÁNLATADÁS (Proaktív megközelítés – Nem mindig az olcsó a jó döntés!)

A szervizvezető ellenőrzi a hiba és javasolt javítási listát, majd a számítógépes rendszerben kitöltve azt megkapja a javításról szóló részletező árajánlatot.

Ekkor a készüléket javító munkatárs telefonon, vagy kérésre e-mailben is értesíti az Ügyfelet, hogy mit talált az átvizsgálás során. Sokszor kapjuk meg azt a kérdést, hogy muszáj e mindent megcsinálni rajta, amit felsorolunk. Semmi sem muszáj!

Viszont ajánlott. Munkatársaink igyekeznek proaktívan segíteni és javítani. Ami azt jelenti, hogy javaslunk olyan alkatrészek cseréjét is, ami abban a pillanatban még működőképes, de az élettartama már véges, valószínűsíthetően néhány hónapon belül beadják a derekukat. Inkább legyen egybe kicserélve és javítva minden, senkinek sem jó, ha egy kávéfőző többször is javításra szorul.

Ezért is szoktuk mondani, hogy nem mindig a legolcsóbb árajánlat a legkifizetődőbb.

JAVÍTÁS, KARBANTARTÁS, TISZTÍTÁS

Amennyiben a javítási / szervizelési ajánlat elfogadásra kerül, úgy a kávéfőző javítása rögtön meg is kezdődik. A javítás, köszönhetően a nagy és széles választékú alkatrészraktárunknak köszönhetően általában aznap, vagy másnapra el is készül.

Vannak olyan alkatrészek, melyeket ritkán kell cserélni, így azokat nekünk is be kell rendelnünk, ám ezek is legtöbbször néhány nap alatt megérkeznek.

A készülék javítását követően a vízkőtelenítés, kávézsír eltávolítása, szennyeződések letakarítása következik, illetve az enyhén kopott külső burkolati elemek esetleges újra fényezése, így a kávéfőző közel újkori állapotába kerül.

Amikor a kávéfőző összeszerelésre kerül, a kollégák elvégzik a kávéfőző tesztelését szigorúan a saját tartozékaival. Miután minden funkció rendeltetésszerűen működik, a kávéfőző gép zaccfiókját, csepptálcáját és víztartályát kiürítik, majd egy utolsó külső tisztítás után a polchelyére kerül.

Ekkor munkatársunk telefonon, vagy e-mailben értesíti az Ügyfelet, hogy a javítás elkészült, a készülék átvehető.

TÁROLÁS, MAJD A KÉSZÜLÉK ÁTADÁSA

Az elkészült kávéfőző a polchelyén várakozik, míg átadásra nem kerül, ezzel elkerülendő a készülék sérülése, mivel nem egymásra pakolva, hanem biztonságosan tárolva vannak a készülékek.

Amikor a kávéfőzőért jön az Ügyfél, a kiadott munkalapot visszavesszük, és az alapján adjuk át a készüléket, melyet átadáskor még egyszer lepróbálunk, így bizonyosodva meg róla, hogy a készülék kiválóan működik.

A kávéfőzőt a próba után kiürítjük, eltöröljük, majd egy a munkalap alapján kiállított garanciajeggyel együtt az immár boldog Ügyfél részére át is adjuk.

Nos, remélem, hogy sok kérdésre választ kaptatok, a bejegyzésnek köszönhetően pedig tudjátok, hogy hogyan és miképp is működünk ilyen sikeresen, miért bővül egyre jobban a visszatérő vásárlói bázisunk.

Kapcsolatba lépek veletek

Martin Dániel

A kávéblog szerzője:

Martin Dani vagyok, közlés és kávémániás. Mondhatni kávéfüggő. K-val kezdődik, -inre végződik és függőséget okoz a szervezetben, ez a KOFFEIN. Szeretném a kávé világában összegyűjtött tudásomat és tapasztalataimat megosztani Veletek!

A legjobb módja ennek az, ha leírom Nektek. Legtöbbször hétköznapi nyelven, egyszerűen, van, hogy szakzsargonnal kergetve ki mindenkit a világból, ezt megspékelve egy adag humorral és lazasággal.

Időnként pedig a reggeli fekete előtt leírt sorokat egy kanál szarkazmussal kísérve.